این پژوهش نقش چشمانداز را بهعنوان متغیر میانجی رابطه بین عوامل سازمانی و پذیرش اینترنت اشیاء در شرکتهای حسابرسی با استفاده از ترکیبی از تحلیلهای مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و فناوری شبکههای عصبی مصنوعی (ANN) به عنوان روش پژوهش اولیه بررسی میکند. هفت فرضیه، از جمله یک فرضیه مربوط به تأثیر بینش بر پذیرش اینترنت اشیاء پذیرفته شد. به طور کلی، تمام فرضیههای پذیرفته شده تأثیر مثبتی بر پذیرش اینترنت اشیاء داشتند. علاوه بر تأثیر مثبت مستقیم چشمانـداز بر پذیرش فناوری اینترنت اشیاء، میزان آن تأثیر بسته به زمینه هر فرضیه متفاوت است. با بررسی نتایج، این مطالعه نشان میدهد که بینش یک متغیر میانجی جزئی در رابطه بین عامل سازمانی و پذیرش اینترنت اشیاء است. در نتیجه، این مدل میتواند به شرکتهای حسابرسی کمک کند تا فناوری اینترنت اشیاء را با موفقیت بپذیرند. از سوی دیگر، با توجه به نقشی که چشمانـداز به عنوان متغیر میانجی در این مدل ایفا میکند، توصیههای ضروری برای پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء ارائه میکند. چارچوب فناوری - سازمان - محیط (TOE) و تئوری انتشار نوآوری (DOI) با چشمانـداز بهبود قدرت پیش بینی مدل ترکیب شده است.
. (1403). بررسی شبکه عصبی مصنوعی دو مرحلهای SEM از اثرات سازمانی پذیرش اینترنت اشیاء در شرکتهای حسابرسی. نشریه علمی-تخصصی حسابداری و فناوری های نوین, 5(6), 121-160.
MLA
. "بررسی شبکه عصبی مصنوعی دو مرحلهای SEM از اثرات سازمانی پذیرش اینترنت اشیاء در شرکتهای حسابرسی", نشریه علمی-تخصصی حسابداری و فناوری های نوین, 5, 6, 1403, 121-160.
HARVARD
. (1403). 'بررسی شبکه عصبی مصنوعی دو مرحلهای SEM از اثرات سازمانی پذیرش اینترنت اشیاء در شرکتهای حسابرسی', نشریه علمی-تخصصی حسابداری و فناوری های نوین, 5(6), pp. 121-160.
VANCOUVER
. بررسی شبکه عصبی مصنوعی دو مرحلهای SEM از اثرات سازمانی پذیرش اینترنت اشیاء در شرکتهای حسابرسی. نشریه علمی-تخصصی حسابداری و فناوری های نوین, 1403; 5(6): 121-160.